Ook Maerten van Heemskerck heeft een serie ‘triomfen’ ontworpen en het blijkt, dat de epigrammen van Hadrianus Junius hiermee in verband staan. De prenten zijn gegraveerd door Philip Galle. Onder de platen staan anonieme, Latijnse bijschriften: dit blijken de epigrammen van Junius te zijn.
Catharina Ypes, Petrarca in de Nederlandse letterkunde, De Spieghel, 1934, http://www.dbnl.org/tekst/ypes001petr01_01/ypes001petr01_01_0003.php
I. Veldman, Maarten van Heemskerck and Hadrianus Junius, the relationship between a painter and a humanist, Simiolus, vol 7 1974, http://www.jstor.org/pss/3780311
Catharina Ypes, Petrarca in de Nederlandse letterkunde, De Spieghel, 1934, http://www.dbnl.org/tekst/ypes001petr01_01/ypes001petr01_01_0003.php
I. Veldman, Maarten van Heemskerck and Hadrianus Junius, the relationship between a painter and a humanist, Simiolus, vol 7 1974, http://www.jstor.org/pss/3780311
Triomf van de Liefde
Triomf van de Kuisheid
Triomf van de Dood
Triomf van de Faam
Triomf van de Tijd
Triomf van Christus
Geen opmerkingen:
Een reactie posten